It's all about animals

4 september 2015 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

Vanuit Glacier National Park Canada gaan we zo Glacier Park Amerika in.
Maar niet zonder in Canada nog een mooie hike te maken. Dit gebeurt op de mooie nieuwe hikingboots die Suus in Calgary heeft gekocht... Na 1000 meter klimmen doen de voetjes toch wel heel erg pijn en is de terug weg lang en pijnlijk. Tja, dat krijg je ook als je je schoenen een maat te klein koopt.
Na veel poets werk op de parkeerplaats zijn we even de winkel in gegaan om de schoenen om te ruilen. En dat lukte gewoon! Wat fijn!

In Glacier Park Amerika testen we dan meteen de weer nieuwe schoenen uit. Zo, dat scheelt.
Het uitzicht tijdens het wandelen is minder mooi dan het had kunnen zijn aangezien er 2 staten verder veel bosbranden zijn. De lucht is zwaar bevuilt en het ruikt erg naar brand. Maar zelfs nu is het park al supermooi, laat staan met een strak blauwe lucht.

Tijdens het lopen zien we opeens een hermelijn met een dode pica in zijn bek! Hij rent langs ons en daar is ook een racoon die de dode pica ook wel als snackje lust. Ze raken in gevecht vlak voor onze neus. Kicken! Waar is dat fototoestel als je het nodig hebt zegt Daan. Laten we hem maar pakken want voor je het weet zien we een beer.

En ja hoor! We lopen het hoekje om en tadaaaa! Daar is ie! Gelukkig op een mooie afstand waar we  hem goed kunnen bewonderen. Het is een bruine beer. Dat is de kleinere variant want een grizzly is groter. Maar wouw, wij vinden hem al groot genoeg. Super om hem te zien lopen en we staan een tijdje te kijken.

Vol enthousiasme van het zien van de beer rijden we door naar Yellowstone park. Dit ziet er echt heel anders uitziet dan we hadden gedacht. Niets geen dichte bossen waar yogi en zijn vriendjes rondwandelen maar grote vlaktes met heel veel geel gras en grote zwarte stenen. Hey,... die steen beweegt... Wooow dude! Dat is geen steen.... dat is een Bizon! Wat super super super gaaf! En wat zijn ze groot! Er zijn 4.600 bizons in Yellowstone dus als we ons hadden ingelezen hadden geweten dat de kans best groot is dat we bizons zouden zien...
Maar ja, dan is het verrassingseffect ook mooi weg.

Op de verjaardag van SuuS nemen we een heerlijk ontbijtje en gaan we het park verder ontdekken. Prachtig om de geysers te zien (en te ruiken). S' avonds kijken we naar de grazende bizons onder het genot van een gember thee en een chocolade koekjes. Een hele nieuwe manier om je verjaardag te vieren!

In het donker rijden we terug richting de camping en dat is precies het moment wanneer de wilde dieren echt tot leven komen. We zien een coyote net voor onze auto wegschieten, een vos in het hoge gras en een uil! Voldaan kruipen we ons tentje in met meerdere laagjes aan want het vriest hier al 's nachts. Brrrrr

Zoals jullie kunnen lezen vermaken wij ons nog heerlijk hier en zijn we nog volop aan het genieten! We hebben nog maar 3 maanden te gaan maar dat is flink wat tijd om nog genoeg dingen te ontdekken.

Wist je datjes:
- een bizon 60 km per uur kan rennen?
- wanneer een bizon zijn staart omhoog doet en zijn kop omlaag hij zich klaar maakt voor een aanval?
- dat Yellowstone vulkanisch actief is?