Hola Mexico!

11 november 2015 - La Ventana, Mexico

We verlaten Vancouver in de regen en komen na een korte stop in Phoenix aan in San Jose del Cabo. Buiten staat onze chauffeur ons al op te wachten. Wat een heerlijk temperatuurtje hier! Op 2 uur rijden van het vliegveld ligt La Ventana. Een dorpje aan de prachtige Baja California Sur.

Van te voren wisten we niet goed wat we hier van moesten verwachten. Dat je er kunt windsurfen was voor ons eigenlijk reden genoeg om te gaan. Maar het voelt alsof we een klein paradijsje hebben gevonden! Prachtige baai, groene bergen op de achtergrond, heldere zee, hele verse vis, iedere dag zon en vooral supervriendelijke mensen! En voor ons als Nederlanders natuurlijk nog een extra bonus, het is zo lekker goedkoop!
Waar maak je nog mee dat als je naar de supermarkt gaat en net te weinig geld bij je hebt ze gewoon zeggen, no problemo, breng het volgende keer maar mee.

Via Airbnb hebben we accommodatie gevonden bij een Amerikaan die hier al jaren woont. Hij heeft een aantal appartementjes gebouwd en verhuurd deze. Alle hebben zeezicht en je ontwaakt iedere ochtend met een zonsopgang. Of je nou wil of niet, want gordijnen, zijn er niet. We zitten hier met 4 andere huurders, allemaal kitesurfers, die hier voor minimaal 2 maanden zitten. Een leuke groep zo bij elkaar.

We gaan op zoek naar windsurfspullen om te huren. En dat blijkt toch een iets grotere uitdaging te worden. Kitesurfen heeft deze hele baai eigenlijk overgenomen. Maar we vinden een aantal geschikte boards en zeilen. Na 1 dag proberen, merken we dat de condities voor windsurfen erg uitdagend zijn. En lijkt dat kitesurfen ineens helemaal geen slechte optie. En ja hoor, de volgende dag hebben we onze eerste kitesurfles. En nu een week later hebben we zelfs al onze eigen kites.

Voor al onze windsurf vriendjes en vriendinnetjes, wees niet bang, het windsurfen geven we zeker nog niet op!

De eigenaresse van de kitesurfschool maakt zich ook hard voor de honden in deze regio. Met haar stichting 'Bark for Baja' vangt ze honden op en probeert ze ze ook weer in gezinnen te plaatsen. Iedereen die in het kitesurfcentrum werkt heeft dan ook standaard een hond waar ze voor moeten zorgen. Ook wij zijn gezwicht en laten iedere ochtend 2 schattige puppies uit en proberen ze wat manieren bij te brengen. (en nee Suus, ze gaan niet mee naar huis).

Kortom, wij vermaken ons hier (nog eventjes) prima! Tot snel allemaal!

wistje datjes:
- er hier vossen, uilen, slangen, spinnen, wandelendetakken, kolibries, roggen, dolfijnen en schilpadden zijn en dat we die allemaal al gezien hebben.

1. Mira:
    11 november 2015
    Weer een leuk verslag lieverds
  2. Dick Luijten:
    11 november 2015
    Wat zitten jullie weer op een goeie en mooie plek. Echt top!
    Julie streven om het maximale uit de laatste 3 weken te halen gaat met kitesurfen vast lukken.
    Dikke knuffel voor allebei van papsie.
  3. Carlijn:
    19 november 2015
    Klinkt heerlijk lieverds, geniet er nog maar van! Xx