Hasta luego!

3 december 2015 - La Ventana, Mexico

Time flies when you are having fun! Wat is deze plek toch fantastisch! Het kitesurfen hebben we nog niet helemaal onder de knie maar dat komt in Nederland wel weer. Maar wat hebben we een hoop leuke mensen ontmoet! Een echte top afsluiter van de reis.

Naast al het kitesurfen hebben we een soort minivakantie gehad binnen onze trip. Met de bende van ellende zijn we 2 dagen naar La Paz gegaan om met de whalesharks te snorkelen. En we hebben ze gevonden hoor! Slechts in babyformaat maar dan nog zijn ze GROOT! Zeker als ze zich omdraaien en met hun mond open op je af komen zwemmen. Na alle sensatie was het tijd om te relaxen en zwemmen met de zeehonden. Nog steeds grote dieren en die overigens wel kunnen bijten. Voor onze lunch werden we afgezet op een verlaten strandje. Onze guide zette netjes een parasol met een tafeltje op en serveerde daar een overheerlijk ceviche. Met koude drankjes. Het leek wel een soort winnaarseiland. WOW, Life is good!

Uiteraard zijn we ook nog een avondje La Paz zelf gaan verkennen en dat is een erg leuke en vooral gezellige stad.

Na ons weekendje weg is het weer nog een paar dagen goed geweest totdat Sandra, een tropische storm, zich met het weer ging bemoeien. Tegen de tijd dat 'ze' in de buurt was, was ze als storm al redelijk afgezwakt maar het weer is dagen van slag geweest en eigenlijk nog steeds. Zoals de lokalen zeggen, het weer is 'very funky'. Wij zouden zeggen, typisch herfstweer. Maar voor het kiten is het niet al te best en voor ons beginners soms wat tricky.

De laatste weken van onze Mexico tijd staan vooral in het teken van nog een paar laatste feestjes, gezellige kampvuurtjes, happy hours en etentjes. Maar helaas is het ook de tijd om onze tas in te gaan pakken, het zit er nu echt bijna op. We nemen met een lach en traan afscheid van La Ventana. Gelukkig gaan we de meesten nog wel zien in Europa.

We zijn net aangekomen in San Francisco en morgen vertrekken richting Nederland waar we zaterdag aankomen. Zo raar om te zeggen.

Tot heel snel allemaal!!!

Wistjedatjes
- Walvishaaien kunnen wel 15 meter worden
- De vrouwetjes zijn gemiddeld groter dan de mannetjes
- Ze leven van plankton, dus ze zijn ongevaarlijk voor mensen (mits je een tik van de staart krijgt)

1. Maria Ines:
    3 december 2015
    Solo resta desearles un muy buen viaje de vuelta. Zoals mijn lieve moeder zei: 'lo comido y lo bailado no me lo quita nadie'
  2. Mira:
    3 december 2015
    Volgens mij hebben jullie het fantastisch gehad!
    Tot snel schatjes! Kusjes
  3. Linsey:
    Lieve Daan en Suus,

Wat een jaar!! Zo veel gedaan, en toch ook zo snel weer voorbij! Goede reis en tot snel!!

Liefs, Lin