Indian Summer

6 oktober 2015 - Whistler, Canada

Wow, de tijd begint nu wel echt hard te gaan zeg! We zijn weer terug aangekomen in Canada. Het is fantastisch om te zien hoe de bomen een andere kleur hebben gekregen. De herfst is hier ook echt ingetreden.

Vanuit Yellowstone hebben we meteen even wat kilometers gemaakt en zijn we door gereden naar een stad Spokane. Hier is een lokaal bier en eet festival georganiseerd dus perfect voor ons! We ontmoeten daar wat lokale lui en gaan die avond dan ook gezellig met de hele bende op stap. Het bevalt ons goed in Spokane en we blijven dan ook een aantal dagen waar we ons vooral tegoed doen aan sushi en de lokaal gebrouwen bieren.

Aangezien het stadsleven na al dat kamperen ook wel erg lekker is, gaan we naar Seattle. Daar vieren we nog een keertje Suus haar verjaardag met een heerlijk hotelletje en nog een oktoberfest(jawel in september). Even lekker genieten van alle luxe, gemakken en vooral de warmte!
Op de campings zie je in deze periode niet veel tentjes meer maar vooral RV's en caravans. We worden soms dan ook een tikkeltje jaloers wanneer we de verwarming in deze 'huizen' aan horen gaan. Menigmaal zijn we al aangesproken door mensen die zeggen: Wouw! Are you guys still camping!? That's gonna be cold!
Wanneer we ons kampvuur aan willen maken komen er vaak mannen naar ons toe die willen helpen hout hakken of het vuur aan te steken. Maar mooi niet! Met 1,2,3 houtjes en onze magnesiumstick maken we graag ons eigen vuur. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? We hebben tenslotte de tijd.

Overdag valt het echt heel erg mee met de kou en we genieten hier van een echte indian summer. Boekje lezen, wandelingetje maken, prima te doen, zelfs in korte broek!
En s' avonds trekken we al onze laagjes weer aan en maken we een kampvuur of we toveren onze auto om tot een thuisbioscoop waar we lekker een film of een serie kunnen kijken.
Bijkomend voordeel van Canada op dit moment, is dat de Canadese dollar heel slecht (of eigenlijk heel goed voor ons) staat en kunnen we hier flink shoppen. Onze laatste aankopen zijn dan ook snowboardbroeken, lekker warm!

We zijn iets eerder dan de bedoeling was terug naar Canada gegaan, we moesten Amerika namelijk uit! We hadden verwacht dat we gewoon weer 3 maanden in de USA konden reizen na dat we de grens over gingen. Maar je krijgt niet automatisch weer een nieuwe stempel. Daarom moesten we eerder het land uit want illegaal in Amerika, dat wil je niet!

We hebben wel wat extra gezelschap in de auto! Er lift namelijk een muis met ons mee. Heel irritant! Het is niet onze eerste muis in de auto dus we hebben al eerder voorzorgsmaatregelen genomen zoals bijvoorbeeld dichte etenskratten. Na wat mislukte pogingen zelf een muizenval te bouwen hebben we nu dan een echte gekocht. Uiteraard wel een diervriendelijke want dood hoeft zo'n beestje ook weer niet. We hebben hem niet kunnen vangen maar gelukkig is hij wel de auto uitgegaan.

Wij gaan nog ff heel hard genieten van onze laatste weekjes in Canada!
Veel liefs,

wist je datjes:
- een eekhoorn klinkt als een soort hysterisch lachende vogel?
- Spokane 1 van de meest gay friendly steden is van de VS?

1. Vinnie:
    6 oktober 2015